Przedmioty humanistyczne

Co robimy na języku polskim? Czyli słów kilka o projekcie „Jestem jak bohater… z książką!”.

Jak promować czytelnictwo wśród dzieci i młodzieży…? W jaki sposób dowiedzieć się, jakie pozycje książkowe budzą ich zainteresowanie…? By znaleźć odpowiedź na te spędzające sen z powiek polonistów pytania, nauczycielka języka polskiego, p. Aleksandra Stefaniuk, przeprowadziła w kl. IV-VI projekt „Jestem jak bohater… z książką!”.
Zadaniem uczniów było wybranie dowolnego obrazu przedstawiającego człowieka pochłoniętego czytaniem i jak najwierniejsze odzwierciedlenie tej postaci. Uczestnicy projektu musieli napisać, czym
się interesują, jakie książki lubią czytać i dlaczego.

Projekt cieszył się ogromnym zainteresowaniem wśród uczniów. Jak zawsze nasi podopieczni nie zawiedli i zaprezentowali swoją kreatywność w zachwycający sposób. Oto efekty pracy niektórych z nich: 

Omówienie projektu było doskonałym bodźcem do rozmowy o literaturze, nie tylko tej, o której mówimy w szkole. Powstała także lista polecanych przez dzieci książek, co z pewnością pomoże p. Oli w wyborze lektur uzupełniających omawianych na lekcjach języka polskiego. 

Kreatywność wszystkich uczniów można podziwiać w poniższej prezentacji:

Projekt szkolny ,,Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego

Projekt szkolny ,,Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego ma na celu promowanie wiedzy o kulturze i tradycji oraz popularyzację języka ojczystego przy jednoczesnym podkreślaniu znaczenia różnorodności językowej i kulturowej .
Poprzez prezentowanie umiejętności porozumiewania się w mowie i piśmie projekt stwarza uczniom kl.4-8 sposobność do zaangażowania się i zabawy. Stanowi też okazję do poszerzania wiedzy, przyjaznego współzawodnictwa, wykazania się pomysłowością.
 
 

Pobierz prezentację

Czy Wigilię można obchodzić online…? Zdecydowanie TAK!

Przekonała się o tym klasa piąta, która wzięła udział w interdyscyplinarnych aktywnościach przygotowanych przez wychowawczynię Panią Aleksandrę Stefaniuk. A plan był naprawdę napięty! 

Na początku zajęć uczniowie poznali historię św. Mikołaja, po czym porównali postać biskupa z wizerunkiem Mikołaja z kampanii reklamowej Coca – Coli: 

Następnie piątoklasiści popracowali z mapą, w efekcie czego dowiedzieli się, na terenach jakich państw rozciąga się kraina zwana Laponią. Dzieci udały się na wirtualną wycieczkę do Rovaniemi w Finlandii i zwiedziły… wioskę św. Mikołaja. Była to doskonała okazja do powtórzenia zasad pisania listów, ponieważ w okresie Bożego Narodzenia Mikołaj dostaje ich aż 3200 dziennie! Nie zabrakło także zwyczajów obchodzenia Wigilii na całym świecie i ciekawostek dotyczących reniferów – czy wiecie, że jelenie północy mają cztery żołądki i potrafią strawić zamarznięty pokarm?

Kolejnym punktem wigilijnego spotkania były zadania do losowania – sposobność do tego, by się zabawić i udowodnić, że klasie piątej nie brak poczucia humoru. Największa niespodzianka czekała na dzieci pod koniec zajęć, ponieważ każde z nich dostało słodkości ukryte w… piekarniku! Nie sposób było ukryć radości i zaskoczenia. A podobno Mikołaj zostawia prezenty tylko pod choinką…